keskiviikko 13. helmikuuta 2019

Tinder osa 1

Se surullisen kuuluisa tinder. Itseasiassa tämänkin postauksen kirjoittamisen aloitin selailemalla ensin tinderiä. Kyllä, mulla on kyseinen sovellus käytössä silloin tällöin. 
Useimmiten siinä käy niin, että mulla menee hermo jo kaksi viikkoa sen lataamisen jälkeen ja poistan sen. Sen jälkeen muutama päivä niin lataan sen uudestaan, miksi?

No tässä on itseasiassa pulma johon en osaa kertoa yksiselitteistä tai millään tavalla järkevää vastausta. Kirjoitan tämän postauksen parissa osassa, koska mulla on niin paljon sanottavaa kyseisestä sovelluksesta ja sen käytöstä. Tässä ensimmäisessä osassa kerron mun ajatuksia yleisesti.


Tinderhän on niin kuin peli jossa toisten kuvien perusteella päätät kumpaan suuntaan mennään, swaipataanko right vai left. Nyt tiedoksi niille jotka eivät tinderistä mitään tiedä, niin osumia syntyy kun swaipataan rightiin, eli pyyhkäistään oikealle. Kun olet saanut osuman, voit aloittaa keskustelun ja löytää elämäsi rakkauden.
Tosi yksinkertaista!



Vai onko sittenkään?

Toinen syy miksi aina lataan sen uudestaan on, että joku osa mua haluaa uskoa siihen että sieltä on mahdollista löytää rakkaus. Tiedän muutaman onnistuneen tarinan, mm. serkkuni on löytänyt nykyisen kumppaninsa sieltä. Suurimmilta osin mun pyyhkäisyt menee kuitenkin vasempaan, eli ns. roskiin.


Toimisiko kyseinen kuva tinderissä?

On turhauttavaa kun sulla saattaa olla satoja mätsejä ja oot jutellu heistä ehkä n. 100 kanssa ja käynyt treffeillä muutaman kanssa, mutta ei vaan natsaa. Mitkä prosentuaaliset todennäköisyydet siis on oikeesti löytää joku deittisovelluksesta? Tässä iässä varsinkin, kun jo parhaimmat kumppanin löytymis vuodet ovat luisuneet sormien välistä. Koko ajan siis palaan kysymykseen, miksi "pelaan" tinderiä.


Silti tinderissä on mielettömän paljon sinkkuja eli miten on mahdollista, että niin moni on siellä vuodesta toiseen. Esim. itse olen ladannut tinderin ensimmäisen kerran muutama vuosi sitten ja vieläkin käytän sitä aika ajoin. Siellä on kuitenkin aina samat vanhat naamat. Tinderhän ei anna kilometreiksi laittaa kuin 200. Eli siis etäisyys kyseisestä sijainnistasi on 200 km joka suuntaan. Matkustan itse hyvin paljon suomen sisällä, joten minulle kilometrit eivät ole ikinä olleet ongelma. Olen ennenkin ollut etäsuhteessa, joten tilanne ei poikkeaisi millään tavalla siitä normaalista elämästä jota elän. Tinderissä on kuitenkin paljon ihmisiä, joita kilometrimäärä häiritsee joten miksi sitten swaippaat rightiin jos se matkustaminen on ongelma, ei mitään järkeä. Ellet ole mätsien kerääjä, jota en muuten myöskään ymmärrä.

Onko siinä tinderissä sitten yhtään mitään hyvää?

Itse olen saanut tinderin kautta itselleni hyvän ystävän. Eli vaikka rakkaus ei tinderissä natsaisi, se auttaa luomaan ystävyyssuhteita ja kontakteja, halusit tai et. Nykyään on helpompi tutustua erilaisten sovellusta kautta, koska sosiaalisen median kulttuuri on nykyaikana niin vahvasti läsnä arkea. Enkä siis kadu, että sen kautta olen saanut elämääni uusia tuttavuuksia. 
Tässä on nyt hieman pohdintaa kyseisestä raivostuttavan koukuttavasta sovelluksesta. Ensi postauksessa palaan siihen, kuinka ihmiset tinderissä käyttäytyvät, millainen profiili kannattaa luoda, mitä ei missään nimessä kannata tinderiin laittaa yms. Pistä ihmeessä omia ajatuksia tinderistä kommenttiboksiin! Haluaisin tietää mm. kuinka moni on oikeasti löytänyt kumppanin deittisovelluksesta.




Kuva: Seppo lahtinen photography


Nyt ihanaa tulevaa ystävänpäivää ja rakkaudentäyteisiä swaippailuja <3


-Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti